söndag 1 augusti 2010

In absurdum!

Teknik i all ära, men när man tar bort grundläggande faktorer i mobilen som tex, SPARA DINA MMS PÅ MINNESKORTET PÅ ETT ENKELT SÄTT!!!!, kan man ju bli lite lätt hysterisk... och förbenad. Känns hyfsat överkurs att man är tvungen att ladda hem en filhanterare för att kunna åstadkomma detta, när man är van vid att bara välja "spara som"... Aja, hursomhaver så hittade jag en schysst app så problemet löste sig ändå... *fnys*

Det jag skulle komma till, innan jag hade det där utlägget, var ju att jag agerar mellanhand, och därigenom behövde kunna lägga upp bilderna från mobben i bloggen så den presumtiva köparen/köparna kan se dom ordentligt! ;) En dam i trakterna häromkring har haft tre katter och en kanin boendes hos sig. Nu har det råkat sig så, att den här damen endast kommer att kunna behålla en katt av tidsbrist och andra skäl. De övriga två kattorna, samt kaninen, kommer förhoppningsvis att få andra hem, så snart som möjligt. Djuren är fullvuxna, och ser gärna att de får bo på landet = vara ute mestadels av tiden. De bor för närvarande i lght, har inga psykiska problem, men skulle säkerligen må bra av att få jaga råttor utomhus. Som de flesta andra kattor alltså! :)

Till saken hör att en kompis till mig bett mig lyssna runt, om någon eventuellt skulle vara intresserad av en katta eller två... ;) Hittar varken jag eller hon någon, så kommer dessa att hamna hos Djurskyddet, så att de får fortsätta leta ett hem till dom. Kan man lösa det utan Djurskyddet, så är ju det bara bra. De har nog vad de gör ändå, eller vad tror ni? Sommaren är över, och jag törs knappt tänka på hur många "sommarkatter" de har omhändertagit.

Sålunda, känner du som läser att du har ett behov av en råttjägare eller kanin, lämna en kommentar eller hör utav dig på annat sätt! 
Höger katt är en ragdoll, en hona på fem år som heter Oni.
Den vänstra katten är en sköldpadd, en hona på 2,5 år som heter Ino.




Kaninen är en hane på 2 år, heter Ozzy! ;) Bur medföljer i köpet.
                                                      

Inga kommentarer: