söndag 8 augusti 2010

"Jaadå, den passar till alla som har ett 3,5 mm uttag"

Bullshit att det gjorde! Jag förstod ju det hela tiden, så egentligen skulle jag aldrig ha köpt eländet överhuvudtaget, men ibland tänker jag... Ja, kanske att de ändå vet vad de pratar om. De jobbar ju trots allt med sånt här varje dag. Varje gång jag kommer hem med något jag köpt under sådana tankegångar, ångrar jag mig alltid. Vad hände egentligen med bra, KUNNIG, servicepersonal?

För att dra det från början så hade jag "slarvat bort" mitt headset till mobilen. Eftersom jag och en polare hade gjort planer på att harva runt hela/halva stan idag, så tänkte jag köpa ett nytt. Sen vet ni hur det är, när man väl har köpt något nytt så hittar man det gamla (jag hittade senare originalet liggandes i ett hörn mellan en garderob och skrivbordet, hade väl halkat ner) Hursomhaver så frågade jag på många butiker, men ingen hade någon som passade. Den sista affären var där jag köpte det headset som absolut skulle fungera, men som inte gjorde det. Känns skönt att sambon kan lämna tillbaka det imorrn som ändå är i närheten, och plocka tillbaka mina surt förvärvade 599 kr.

Som ni förstår så var det skitväder idag, därav all shopping. Nu är jag fattigare än fattigast, har på väldigt kort tid lagt (för mig) ofantligt mycket pengar på lägenheten men är det något jag har lärt mig av den här stan så är det detta: Ser du något du gillar, köp det direkt! För väntar du, finns det inte kvar. Det känns skönt att kunna pyssla på här hemma, för när hösten sätter igång på allvar brukar jag inte vilja göra så mycket annat pyssel än att brodera och kanske scrapbooka lite. All annan ledig tid vill jag helst kunna lägga på att krypa upp i ett mysigt hörn, med tända ljus och antingen lyssna på musik/läsa bok, eller se en riktigt bra film. Det är vad hösten är till för, i min bubbla... ;)

Inga kommentarer: