söndag 12 september 2010

Tålamod är en dygd....

Jag är så odygdig så det finns inte.
Det finns en anledning till att jag aldrig klarar av att se serier på TV, utan måste se alla i ett sträck.
Det finns en anledning till att jag måste köpa det jag vill ha, så snart jag bara kan.
Det finns en anledning till att jag sliter upp paket, istället för att lugnt och sansat öppna dom med en sax.

Nyblivet "måsteha" objekt är Sword of Truth, samtliga utgivna böcker i serien av Terry Goodkind. Jag har redan byggt ihop en beställningsorder, nu väntar jag bara på att pengarna ska ramla in så jag kan beställa dom. Tills dess får jag flukta på bilderna av böckerna, som ligger ute på hans hemsida. Jobbigt!

Helgen har bestått av mat, godis, öl/vin, trevligt sällskap, moderkakan, banelings och... vad hette de nu då?!
Mycket bra för min själ, mindre bra för min kropp. Känns som om mina tarmar har upplöst sig, i brist på fibrer. Tråkigt väder ute, enda syret man har fått under den här helgen är lite tid ute på en regnig balkong. Till råga på allt är det söndag, hur blev det så här?! Jag behöver minst en dag till, för att återhämta mig.

Till den som undrade; Medusa hade två systrar. Medusa var dock den mest framträdande av de tre... Samlingsnamn? Gorgoner... ;)

Inga kommentarer: