onsdag 10 november 2010

"Det blir ju iaf ljusare..."

Vilket jäkla sätt att försöka rättfärdiga all snö som kommer, med ovanstående kommentar.
Allvarligt talat, som det tidigare redan har konstaterats skulle det inte vara så MÖRKT om vi finge ha sommartid på vintern.. eller åtminstone slapp ha vintertid på vintern! ;)

Mest intressant var ändå meteorologernas (svårt ord att stava btw) kommentarer angående den snö som nu (mot min vilja) har landat. Snökaos kallades det i de södra delarna av Sverige, när så den norra delen skulle drabbas av samma "snökaos", så sades inte ett ljud om vare sig katastrof eller ens kaos för den delen.
Världen av idag är alldeles för känslig, den har helt enkelt noll motståndskraft mot vädrets makter. Flygplan och tåg står stilla, mobilnät slutar fungera, strömmen går och folk fryser ihjäl... ja, ni fattar.
Om jag säger såhär, en syndaflod behövs inte i dagens läge för att mänskligheten ska gå under. Det räcker med ca 2 decimeter snö och blåst.

Var skönt att komma hem igår kväll. Måndagen och halva tisdagen spenderade jag på utbildning i Luleå. Det är fantastiskt trevligt med hotellfrukost och allt det där, men INGET klår den egna sängen! ;)
Ikväll har jag inte ens behövt jobba över, så nu ska jag glad i hågen hoppa i säng och desperat försöka sova ikapp ett par timmar eller fjorton. Är trött som få, pluggade till sent igår (efter att jag kom hem) för att idag bli grillad av miljörevisorer. Inte undra på att hjärnan känns lite matt, måste försöka bearbeta all info man fick i Luleå och sammanfatta revisorernas utlåtande. Sålunda, nattinatti på er! xD

Eller hur var det nu?

Inga kommentarer: