onsdag 29 juni 2011

Neanderthalare...

Ibland märker jag att jag har en fruktansvärd, inte på något sätt uppdaterad ,syn på karlar.
Såg en pappa idag, en kort smärt yngre man med normal stämma (varken bas eller tenor) Han skulle hjälpa barnen med att ta ned något från garagetaket, och letade efter stegen som någon hade gömt bort.

Han var säkert en superfin kille och en suverän pappa (beundrar alla som kan behålla tålamodet trots att fyra ungar står och skriker efter något de inte når), men det första som slog mig var inte allt det.

Nejdå, min grotthjärna kunde bara frambringa underliga tankar om hur han till utseendet inte motsvarade det jag tänker på, när jag tänker på ordet karl. Sen spann det vidare på det en stund, innan jag kom på mig själv...

Ja, jag har då aldrig sagt att jag INTE har fördomar.... man upptäcker förbättringsområden varje dag.

Inga kommentarer: