lördag 9 november 2013

Morgonstånd har guld i mun..

Fått lite skäll för att jag är ett sånt pervo.
De som aldrig får något, är tydligen de som skämtar och pratar om det mest.
Jag har alltid varit ett pervo, måtte ju betyda att jag kommer bli helt oregerlig om ett tag. Har tydligen börjat visa sig redan nu... ? Stackars min omgivning.

Klev upp kl 06.45 imorse, släpade mig till tvättstugan. Gick ju bara fint, att kliva upp tidigt har sina fördelar. Bästa vännen kom förbi på middag på fredag eftermiddag, vi gjorde en helkväll med vin - you can´t drink and drive så hon slaggade över på soffan. När jag hade möjligheten som hand i handske, fick hon hjälpa mig med att sätta fast ljusdioderna som jag köpt i TV-möbeln (är ju helt omöjligt att se om det blir rakt om man står mitt framför skiten) Så, TACK för hjälpen! :) Blev superbra, jag är helnöjd.

Imorrn kommer syrran förbi, vi ska åka till pappa och farmor/farfars grav. Little does she know, men hon ska få hjälpa mig med att bära ner ett skåp på förrådet - försökte såklart själv först, men mina armar räckte inte till. Ville inte knäcka benen på det genom att släpa, kändes onödigt.

Så jobbar jag..... du tror att du bara ska komma förbi och dricka kaffe... och så helt plötsligt... BAKHÅLL! ;)

Konserten med Winnerbäck i torsdags gjorde mig sjukt deprimerad. Han har en förmåga att skriva så orden sticker rätt in i hjärteroten - blev lite jobbigt. Nu känns det OK, men hela fredag dag gick jag omkring i någon form av.... deppvakuum? Kan också bero på att det blev så lite sömn, men tror inte det var hela sanningen.

Boendet börjar ta form, just nu är jag mest nöjd med sovrummet. Känns som att jag snart är i hamn där... Ska bara landa någon som jag kan ta med mig in dit då alltså? Eller inte.

Missade tyvärr ett 80-tals party ikväll, för mycket att göra och för lite tid (what else is new?) Pinglorna skickade bilder på sig själva.... Jag dog av skratt, de hade verkligen anammat temat! Neonfärger, illasittande kavajer, benvärmare, stora ringar, blå/rosa/lila ögonskugga/tuperat hår... Vojne vojne.

Varför går alltid helgerna så fort? Vill skruva tillbaka klockan ett dygn, skulle göra mig lite lugnare.

Till sist, i det här hushållet får man inte dricka vin före 12.00. Fick stränga riktlinjer, bäst man följer lagen.. ;)




Inga kommentarer: