torsdag 21 november 2013

Skråla på bara...

Ibland betyder tonerna och uppbyggnaden allt, ibland betyder texterna allt men oavsett vad det är som väger tyngst för stunden står det klart att jag inte kan klara mig utan musik.

Dagen idag har varit ganska tuff, jag klarade mig men med lite törnar kände jag i bilen på väg hem. Att då skruva upp musiken på högsta volym, och sjunga HÖGT, brukar hjälpa lite.
Vill aldrig ta med mig någon skit hem, måste bli av med det innan jag sätter foten innanför dörren hemma - fungerar inte alltid men man måste åtminstone försöka.

Således, skrålade i högan sky -levde mig in i musiken med både kropp och själ - järnet! Efter en liten stund, när man står i bilkö ni vet... så börjar man som titta sig omkring på bilarna som står runtom.  Japp, både min bilgranne till höger och min bilgranne till vänster hade jag visst lyckats underhålla (varav den vänstra såg mest rädd ut, stackars gamla dam)

Och vet ni vad? Fuck it, jag behövde det där och då och kommer säkerligen behöva det många fler ggr... Jag skäms inte, jag kommer inte sluta. Titta för guds skull bort i stället då, så slipper ni känna er illa till mods.




Inga kommentarer: