tisdag 20 juli 2010

Gud hör bön...

Jisses vilken dag! Köpt ny soffa efter jobbet idag, ett riktigt as... i storlek alltså, med tanke på att jag klämde in den i vår lilla lya som redan är proppad med prylar. Tur man har polare med kula, har ingen sådan på min bil så kan inte dra släp. Min nästa bil ska ha en sådan, alla mina andra har haft det förutom denna. Ni vet hur det är när man inte har någonting eller något längre, "man saknar inte kon förrns båset är tomt".

I allafall, upp och röja polarens förråd för att vi sedan skulle kunna få ställa in vår gamla soffa där. Vill inte sälja den än, flyttar förhoppningsvis till något större vad det lider (läs hus) och då är det bra med en extra soffa.
Efter röjning, iväg för att hyra släp som naturligtvis skulle jäklas lite... men det ordnade sig. Iväg till affärn för att hämta upp aset, hem för att upptäcka att..... den går inte in i hissen, och den där ska kalla sig för möbelhiss. Pyttsan pelle!
Precis innan vi båda brast ut i gråt över de facto att vi måste BÄRA aset uppför alla trappor, kom en riddare på vit springare glidandes nerför trappen. Ja, okej då. Han hade ingen springare, och ingen skinande rustning heller... dagens moderna gentlemen tycks inte ha något behov av sådana. Han erbjöd sig att frivilligt hjälpa oss att bära upp den i trappan. Killen var inte stor, men stark. Stackarn, trodde han skulle dräpa sig eftersom vare sig jag eller min polare var lika starka = han fick ta en stor del av tyngden, men det gick bra! Tack gode gud för att ens desperata rop på hjälp blir bönhörda, vi blev minst sagt lättade och lyckliga över att det fortfarande finns hjälpsamma människor i dagens skitsamhälle.

Sedan dags för att packa upp eländet, vi trodde seriöst att det jobbat sommarvikarier på "packa in soffor i kollin fabriken" Så mycket tejp och wellpapp har jag nog aldrig sett. Fram med alla delar, för att upptäcka att det är en skada i ryggen... suck. Ingen skada på bärande del dock, tur det! Ringer butiken, får instruktioner på hur jag ska reklamera. Letar i vild förtvivlan efter telefonen för att kunna ta kort, hittar den nere i väskan som jag förstås lämnat i bilen! Tar massa kort, övergår till fortsatt montering. Varför FÖRBORRAR man inte hål för ben, när man ändå inte kan sätta dom på annat än angivna platser? Skruvade tills händerna och skruvdragaren blödde och dog, vända upp och runt aset och ÄNTLIGEN sätta den på plats! :)


Snabb middag, sen iväg med släp och gammal soffa. Byngla upp den gamla soffan in i polarens förråd, en snabb kaffe för att sedan lämna tillbaka släpet. In i bilen och nu sitter jag här, äntligen hemma!
Orkar inte ta några bilder på hur den ser ut, gör det kanske imorrn. Nu måste jag ju möblera om lite, så att aset kommer till sin rätt. Vid närmare eftertanke kommer jag nog aldrig att flytta härifrån, kommer bli ett h-vete att få UT aset härifrån... brr

Nu blir det film, Zombie Strippers. Måste varva ner med lite härliga zombies (fast jag tror tyvärr att det är övervägande delen scener med en naken Jenna Jameson och andra kvinnliga strippor, och för lite zombies.. hm) och en kopp kaffe innan det är dags att krypa isäng för ytterligare en härlig arbetsdag. Borde väl egentligen ha nedräkning till min semester, som förhoppningsvis inträder v 31. Jag tror det när jag ser det, så struntar nog i nedräkningen. Jobbar bara på, och håller tummarna för att jag får vara lite ledig. Hur ska jag annars hinna slöa i den nya soffan? ;)

Inga kommentarer: