måndag 5 juli 2010

Har jag det?

Blev påmind om att jag hade namnsdag idag. Ytterst trevlig överraskning, själv hade jag ingen aning. Som vanligt, jag har ingen koll på vare sig andras eller mina egna namnsdagar. Ej heller har jag koll på andras eller min egen födelsedag, och det... är snäppet värre. Försöker använda alla knep som finns att tillgå, bland annat Birthday Reminder. Funkar väl sådär, men skam den som ger sig!

Nu är första delen av inventarierna i hallen färdigmålade, bara resten kvar då. Helt idiotiskt egentligen, att man väljer en färg som behöver en vecka! på sig att härda ordentligt, men det blir ju så fiiint. Jag gillar lackfärger, så man får ta det goda med det onda.

Japp, jag tar även det säkra före det osäkra när det gäller att lägga ut tidningar... ;) Sanningen o säga hade jag inte hunnit gå ned med pappersåtervinningen innan jag satte igång, och tur är väl det. Då kan man kasta ut lite extra.
Vi HAR faktiskt ett hobbyrum att tillgå, men vem har lust att betala för det? Vore toppen om det kunde ingå som ett plus i kanten (hyran är trots allt hyfsat hög) men så är det inte.... vad jag vet? Hmm, får nog kolla upp det där en gång till.


Fick ett il och spelade lite Dragon Age idag, läääänge sen! Hade glömt/förträngt hur vansinnigt kul det var, så fastnade där en stund. Tanken var egentligen att jag och en arbetskamrat skulle dra ner till en park här i sschtaan och lyssna på musik. Hon ringde ca 40 minuter innan och ballade ur, hade bara sovit fyra timmar inatt pga åskan. Vad säger man, sömn är viktigt för alla men viktigare för vissa... ;) Jag förstår henne, tjejen börjar tidigt (läs 05.20) på morgonen, förtjänar absolut sin skönhetssömn.

Nu är det dags att packa för morgondagen, hoppa in i duschen och läsa lite innan det är dags för sängen.
Läser just nu Anthony Kiedis biografi, Scar Tissue. Har liksom fastnat på
biografier inom musikvärlden just nu, av förklarliga skäl kantänka. Det var det här med musik, och böcker. Det i kombination, kan jag ju inte motstå. Av alla jag läst, Ozzy, Lemmy, Manson, Slash, Nikki Sixx mfl, är Mansons överlägset bäst. Får ser hur Anthony lägger sig i skalan.








Firar namnsdagen med lite vindruvor.... ;)
Hej så länge! 

Inga kommentarer: