tisdag 6 juli 2010

Parasiter...

Ibland kan jag verkligen tycka att folk beter sig som parasiter i ordets mest negativa klang, men jag tar det från början.
Efter en produktiv och YTTERST solig arbetsdag (alltid roligt att jobba inne när det är fint väder ute, eller hur var det nu) drog jag med mig en polare hem och packade picnickorgen. Efter det var det snabba bullar ut till älven. Naturligtvis hade solen gömt sig bakom stora, mörkblå åskmoln.

Asch tänkte vi, det gör väl inget! Med trevligt sällskap kan man klara av det mesta. Vi pickanicksade på där i lugn och ro, fick efter en stund sällskap av sambon också, nice! Lite bad, matande av fiskar på det och kvällen tycktes förlöpa å det allra trevligaste.








Då kom då en familj som bestämt sig för att grilla, startade eld och tjoade på där. Jättebra tyckte vi tyst för oss själva, för det började bli ganska myggit (åskmoln som sagt) och röken fördrev åtminstone en del av alla odjur. Som sagt, fördrev. De eldade PET-flaskor, aluminiumburkar och plastpåsar (oj vad behändigt att elda upp allt man har med sig, även fast det luktar apa) När de sedan hade käkat upp den mat de hade med sig, och eldat sönder det de kunde... så åker de bara iväg??!! Wtf, släcker man inte en brinnande eld efter sig?

Vi satt en bit ifrån, med munnar som fågelholkar ungefär. De hade åtminstone kunnat ropa eller knatat fram till oss, och kollat om det var OK att de lämnade elden till oss att släcka, eller vad fasiken som helst. Vi trodde ju först att de bara skulle hämta något och sedan komma tillbaka, strax därpå hör man bilar som gasar iväg. Jag tycker det överlag är så jäkla tråkigt att vissa beter sig som parasiter, kastar skräp (för att inte tala om använda blöjor och hundbajspåsar), svinar ner och allt vad nu folk hittar på. Finns många jättefina, välordnade platser som passar superbra som utflyktsmål på sommaren. Problemet är, vem fan vill åka och ha picnick på en soptipp? Jag känner mig som en gnällkärring och det är jag också. Kan du inte ta hand om din egen skit, stanna för h-vete hemma och fortsätt skita ner inom din privata sfär istället.

Inga kommentarer: