fredag 13 augusti 2010

Fredagen den 13:e...

Jaja, potentiell otur till trots så tycker jag att dagen hittills har förlöpt rätt bra. Syrran på besök större delen av dagen, trevligt! Bilen inlämnad på service, resten fixas på torsdag då delarna kommer. Lite synd att bromsarna och länkarmen var helt väck ( jag hade hoppats på att kunna undvika ett byte innan eventuell försäljning men jaja) Det kommer att gå en del pengar, men så är det med bilar. Så länge de fungerar så är de guld värda, när de fallerar vill jag helst bara köra ner dom i älven och låta dom dö en ondskefull drunkningsdöd. Bilar kan inte drunkna per definition, jag vet! Ni ska ta till er metaforerna, inte syna dom. Det gör jag så bra själv... ;)

SPLATT!
Lägenheten är i princip färdigfixad nu, känns som om jag har tajmat detta bra. Såg på vädret att det nu skulle komma värme från Norge, vore ju kung om min sista semestervecka kunde bestå av strålande sol när jag har fixat klart allting inne. Innebär ju att jag kan slöa ute en HEL VECKA! Underbart, vet ännu inte hur man gör när man slöar riktigt men jag har en vecka på mig att lära mig knepen. Jag är helt övertygad om att man lär sig bäst om solen skiner. I allafall, sista grejen som åkte upp i lght var väl klockan. När man inte hittar någon klocka som passar får man göra en egen, så är det. Saw-temat passade bra tack vare sågklingan, tror jag ska hänga upp Sawdockan vi har bredvid också. Eller vi har två dockor rättare sagt, varav en med ljud. Får se hur jag gör.

Dagarna flyter förbi för fort, så jag minns inte vilken dag i veckan det var (hjärnbrist) men käkade i allafall världens smaskigaste tapas-mat och såg på film med min största beundrare och stöttepelare. Alla borde få uppleva lyckan av att ha en riktigt äkta vän, det... och få fylla 50 år. Vet inte om ni har sett reklamen som åsyftar på 50 år, men check it out on TV. Den är faktiskt suveränt bra, för att vara en reklam.
SMASK!


Förutom supergod mat och alltid lika trevligt sällskap såg vi som sagt på film också. Tanken var att vi egentligen skulle gå på bio och se Inception, men ingen utav oss orkade med annat folk så det blev hyrfilm ist: Case 39 och 2012. Under Case 39 så satt undertecknad mest hela tiden och mumlade: Det är djävulsbarnet, det är hennes fel. Du ska få se! Och visst var det väl det! ;) Den var helt OK. 2012 var alldeles för låååååång, med för mycket specialeffekter. Trodde aldrig jag skulle tycka det, men man lär sig något nytt varje dag.
Jaha, vad har hänt annars då? Massor, men jag orkar inte skriva något mer om livet som semesterfirare just nu. Har fullt upp med att uppleva det! ;) Kastar däremot upp lite grumliga bilder på söta fiskar. Hur har de med saken att göra? Njae, inget direkt sammanhang nu längre men lite fisk är aldrig fel. Jag KAN däremot berätta att det absolut största och grumligaste semesterminnet blir att jag inte lyckades ta mig upp till PDOL för att se Amorphis! Vill inte varken prata eller tänka på det, får mig bara att ta till lipen.

Inga kommentarer: