tisdag 17 augusti 2010

Gamla favoriter.

1990, ord överflödiga. Älskade och älskar!
Idag kommer jag frossa i gamla favoriter, känns tryggt. Hela 90-talet är för övrigt en oas av smaskiga filmer, (Fight Club, Natural born killers, Edward Scissorhands, Basketball Diaries, Candyman etc) men idag koncentrerar jag mig på 80-tal och tidigt 90-tal, med vissa undantag. Förutom alla dessa nedan, får man på intet sätt glömma: Elefantmannen, Das Boot, Aliens, Predator, Die Hard osv osv osv.
Semester is the shit for me, om ni nu ursäktar ska jag dra mig tillbaka och njuta tills dess att mina ögon blir fyrkantiga! ;) Musiken idag består av sånt här. Jag kan inte hjälpa det, så fort det vankas höst behöver jag lite aliens i mitt liv.
1995, på den tiden det var coolt och ouppnåeligt att vara en hacker.
1990, jag var djupt imponerad och ville förutom egna inlines naturligtvis också ha en fladdrande rock.



1987, långt innan mesiga Twilightvampyrer tog över flickornas hjärtan.

1987, gamla godingar rostar aldrig.
1980, the Shining. Början på ett långlivat Stephen King missbruk. King förtjänar ett helt eget blogginlägg eftersom karln har upptagit en så stor del av min fritid, och gör det fortfarande. Ska fundera på det! ;)
1990, barn var råa även då.Som vanligt var boken bättre än filmen.
1980, rymdimperiet slår tillbaka och jag var inte ens född.
Kultserien som spelades in mellan 1959-1964. Gammal som gatan, och jag avgudar den!
1989, Tales from the Crypt. Jag var både lite rädd och småkär, samtidigt.
1986, bestående intryck.  

Inga kommentarer: