måndag 16 augusti 2010

Av eller på, ja, nej eller kanske?

Märklig dag idag, möjligtvis hann insikten ikapp mig att detta är min sista semestervecka. Själen föll ihop såsom ett korthus, orkade varken göra bu eller bä. Kravlade mig ut i solen och låg sedan där, stilla. Läste del två i Bartimaeus Triologi och brände mig i naveln ( hur är det ens möjligt?)
I högtalarna har det hela dagen bara snurrat musik såsom denna.
Den gör mig både ledsen och glad samtidigt, passande musikval eftersom denna dag tycks gå i ambivalensens tecken.

Jag ska koka lite té, och under tiden leta rätt på filmen Star Trek: The future begins. Jag vet att den ska finnas någonstans, men har inte riktigt pejl på exakt vars. Kan ta lite tid att söka igenom alla våra filmer, men skam den som ger sig. En vacker dag borde man sortera upp dom på samma nitiska sätt jag sorterat mina böcker, men å andra sidan fanns det en gång i tiden en överambitiös sambo som uttryckte sitt intresse för att själv sortera upp och katalogisera filmerna. Nå, nu har detta fortfarande inte hänt = jag får leta.
Blev sugen på Star Trek efter att jag sett ett nördklipp ang Star Wars på U-tube där den saknade sekvensen med.. äh, ni får se själva om ni är intresserade. Man kan ju tycka att jag borde blivit sugen på Star Wars, men som sagt. Detta är dagen då diamanter återvänder till att vara kol, speglar till sand och Star Wars får se sig besegrade av Star Trek ännu en gång. Kan iof bero på att jag alltid varit mer Trekker än något annat också, vem vet? (undrar vars jag la den däringa comm-badgen jag köpte på senaste Sci-Fi mässan? Måste leta rätt på den också)

Jaja, efter att jag har letat ihjäl mig efter diverse föremål och sen förhoppningsvis har avnjutit ett par koppar gott té tillsammans med Star Trek som sällskap så tänker jag frossa i Criminal Minds och diverse andra sena serier som går på 5:an om nätterna (läs MacGyver) Senare i natt ska jag drömma om att jag spelar som en gudinna i Assassins Creed 2 (så brukar nämligen inte alltid fallet vara, jag får mycket stryk och är inte den smidigaste lönnmördaren alla gånger) Inspirationen till den drömmen hittar ni här
Känner ni att ni inte heller är på topp idag, och helst bara vill slöa i soffan med en rulle, så tycker jag definitivt att ni ska se Hitman. Har ni redan sett den OCH spelat er less på spelet? Se den en gång till, det är den värd!

Inga kommentarer: