onsdag 6 november 2013

Apropå TV..

Hur förvånad blir man inte när man slår igång den och det faktiskt visas något sevärt?!
(Resident Evil på 6:an just nu)

Apropå att se något bra:
Borde gå på bio oftare, jag är bara så fruktansvärt kass på det. Kommer alltid på det, när filmen jag vill se redan har slutat att gå... ungefär.

Apropå sevärt:
På väggen i vardagsrummet sitter just nu en tavla som jag vann i tävling. Motivet är en fruktansvärt läskig farbror med tajta skyddsglasögon på - som stirrar genomträngande på en. Han satt tidigare i hotellrum, men gästerna tyckte han var så läskig så de kom hela tiden ner med honom till receptionen och sa att de vägrade sova i rummet om han skulle sitta på väggen. Vad han heter vet jag inte, ser ut som en... Sture kanske? Hursomhaver, hotellet höll en tävling där man på engelska skulle beskriva hur tavlan fick en att känna sig. Jag skrev ihop en fin liten dikt om känslan av en labbråtta, intryckt i ett hörn och gud vad jag nu hittade på - jag "vann" tavlan. Han sitter uppe på prov nu, så får jag se hur det känns. Färgen på motivet passar grymt bra med mina tapeter, alltid en bra början.

Apropå färg:
Funderar på att byta ut gardinerna i vardagsrummet. De är mörka (såklart) men det är även av den praktiska anledningen att inte solen ska ligga på under den ljusare delen av året. Nu är det... inte ljust.
Nu är det kolsvart, så lite färg på gardinerna kanske kan pigga upp mig? Får se om jag snubblar över några passande, i annat fall får de sitta kvar.



Inga kommentarer: