torsdag 7 november 2013

Ett kungarike för en egen tvättmaskin!

Bokade tvättstugan igår... en bra dag och tid tyckte jag, då.
Därefter trillade det in flertalet andra roliga förslag inför helgen som jag mycket hellre skulle vilja roa mig med (som jag inte hade någon aning om då jag bokade)
Sagt och gjort, gick ner för att boka om tvättstugan - när jag bokade igår så fanns det flera andra lediga tider. Men neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, naturligtvis så hade andra hunnit före och nu fanns det ingenting kvar att välja på.
Det här med spontanitet va.... Skulle vara ofantligt mycket lättare om jag hade en tvättmaskin i lägenheten. Måste tvätta, har så jäkla mycket handdukar/gardiner och annat scheisse som håller på att spränga sönder den stackars tvättkorgen. Jag riktigt hör hur den kvider av smärta... stackarn.... :(

Ikväll blire en biltripp, ner till konsert med Lars Winnerbäck.
Vi är tre galanta damer som åker (om vi nu kommer fram i tid, är ju jag som kör - brukar alltid hamna bakom vägsniglar):

- Den ena lyssnar mycket på honom och tycker han är bra (förutom sista skivan, som inte var någon hit)
- Den andra lyssnar inte så mycket, men skulle passa på och lyssna in sig - fick dock en hjärnloop och lyssnade på Mikael Wiehe ist... i tron om att det var honom vi skulle se... Ööh... :)
- Den tredje lyssnar inte alls på den typen av musik med någon självklarhet, men följer med för att den ena tycker han är bra. En livekonsert är dessutom alltid en livekonsert, förhoppningsvis blir den tredje glatt överraskad!

De saknade skruvarna från IKEA kom med posten igår. De passade, men var i fel färg (inte svarta alltså) Orkar inte tjafsa något mer, de var till fötterna på en hylla och det syns ändå inte...
Nu är allt färdigmonterat - tog ju bara hundra år.

För er som inte gjort det, passa på att köpa satsumas om ni har vägarna förbi en mataffär. Köpte ett gång igår, grymt goda.

Inga kommentarer: