söndag 3 november 2013

Inse sina begränsningar..

Varför ber man inte om hjälp, utan tjuras och ska klara allting själv? Får man rätt hjälp av rätt person, så går ju allting så mycket lättare!

I stället för att tjurskallen sätter i och jag bara måste göra allt själv på en gång, så skulle jag ju faktiskt kunna vänta tills dess att jag får hjälp?

Vänta.... och vänta..... och väntaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........

.... och väntaaaaaaaaaaa........
Jag måste jobba på mitt tålamod, innehar ett helt fantastiskt tålamod med vissa saker i mitt liv emedan många andra saker driver mig till vanvett om det tar längre tid är 10 sekunder.
Montera möbler t.ex, som oftast tar längre än 10 sekunder, gör mig fullständigt skogstokig. Det slutar oftast med misär, om jag gör det själv. Hade åtminstone sinnesnärvaro nog att inse att det inte skulle gå att montera b.la dörren till hallen själv, så jag bad om hjälp.
Tack och lov för rekorderliga vänner, dörrarna sitter nu där dem ska!

Sovrummet var visst också ett viktigt rum, så beslöt tidigare idag att påbörja uppgraderingen. Har kommit en god bit på väg, googlade runt på Feng Shui och tänkte att va tusan, ska jag likt göra om så kan jag väl åtminstone försöka möblera enligt energiflöden... det lät ju inget trevligt att energiflödena stoppades upp av ett dåligt planerat möblemang.
Hittade såklart också en artikel som skrek " SEDAN JAG MÖBLERADE OM I SOVRUMMET SÅ SOVER JAG MYCKET BÄTTRE!
Således, vad hade jag egentligen att förlora? Min förhoppning är att energierna flödar utav bara h-vete, så att jag from nu kommer sova som en lycklig liten gris. Fast det ekar väldigt mycket i rummet just nu, kommer nog mest vakna av mina egna snarkningar som skallrar mellan de tomma väggarna...

Eller rättare sagt, min förhoppning är att jag kanske börjar prioritera att sova mer än tidigare. Sömn har aldrig under mitt liv stått högt på min priolista, (möjligtvis som tjurig tonåring) men det pratas om att man behöver den för återhämtning/nedvarvning och allt vad det nu är.

Testa kan man ju alltid göra.




Inga kommentarer: